Ξεκίνησαν οι εργαστηριακές ασκήσεις Χημείας και Βιολογίας των μαθητών του ΓΕΛ Λάλα για το σχολικό έτος 2022-2023. Οι μαθητές μας έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό για τον πειραματικό τρόπο με τον οποίο οι Επιστήμες της Βιολογίας και της Χημείας προσεγγίζουν και μελετούν ένα επιστημονικό ερώτημα. Η Μαρία Ρόδη ΠΕ04.04 Βιολόγος, υπεύθυνη του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του ΓΕΛ Λάλα, έχει πραγματοποιήσει μαζί με τους μαθητές της σχολικής μονάδας, από την αρχή του σχολικού έτους, τις ακόλουθες εργαστηριακές ασκήσεις:

Οκτώβριος 2022
-«Μελέτη της μετουσίωσης πρωτεϊνών»: στα πλαίσια της διδασκαλίας μαθήματος Βιολογία Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας στο Εργαστήριο μας απομονώθηκε η πρωτεΐνη του αυγού αλβουμίνη και έπειτα μελετήθηκε το φαινόμενο της μετουσίωσης σε διάλυμα οξικού οξέος, κρύου και ζεστού νερού βρύσης.
-«Παρασκευή Διαλυμάτων χλωριούχου νατρίου, γλυκόζης και οξικού οξέος»: στα πλαίσια της διδασκαλίας μαθήματος Χημεία Α΄ Λυκείου, οι μαθητές παρασκεύασαν διαλύματα με διαφορετικές περιεκτικότητες σε επί τις εκατό βάρος κατά βάρος, όγκο κατά όγκο και βάρος κατά όγκο.

Νοέμβριος 2022
-«Μελέτη της χημικής κινητικής του αναβράζοντος δισκίου παρακεταμόλης»: στα πλαίσια της διδασκαλίας μαθήματος Χημεία Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, οι μαθητές μας προσδιόρισαν την ταχύτητα των αντιδράσεων που λαμβάνουν χώρα κατά την διάλυση των αναβράζοντων δισκίων παρακεταμόλης και μελέτησαν την επίδραση της θερμοκρασίας του διαλύτη και της επιφάνειας των αντιδρώντων στην ταχύτητα της αντίδρασης.

-«Μικροσκόπηση επιχρίσματος γενικής αίματος»: οι μαθητές της Α’ Λυκείου στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας εξοικειώθηκαν με τη χρήση του φωτονικού μικροσκοπίου και παρατήρησαν τη μορφολογία ερυθρών αιμοσφαιρίων, ουδετερόφιλων, μονοκύτταρων, λεμφοκυττάρων και αιμοπεταλίων.

Επίσης κατά την διδασκαλία του μαθήματος Βιολογία Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας γίνεται η χρήση ηλεκτρονικών πλατφόρμων εικονικών πειραμάτων (απομόνωση γενετικού υλικού, αλυσιδωτή αντίδραση πολυμεράσης κ.α.) όπως αυτή του Πανεπιστημίου της Γιούτα (https://learn.genetics.utah.edu). Επόμενος στόχος του Εργαστηρίου μας είναι η διεξαγωγή πειραμάτων της Βιολογίας Β’ Λυκείου με θέμα τη μελέτη των οικοσυστημάτων και των αβιοτικών παραγόντων που τα επηρεάζουν.