Την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές της Β Λυκείου με τις καθηγήτριες Δάβου Ε και Ρόδη Μ. συμμετείχαν στο Διαδραστικό Workshop Mαθητών που διοργάνωσε ο Οργανισμός The tipping point.

H μέντορας  του Οργανισμού The tipping point ενημέρωσε διαδραστικά τους μαθητές για το θέμα: “Η είσοδος της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (GenAI) στην καθημερινότητα μας: Νέες ψηφιακές εξελίξεις και απαραίτητες δεξιότητες”.

Οι μαθητές γνώρισαν το εργαλείο ChatGPT  το οποίο αναπαράγει πληροφορίες που έχει αντλήσει από άφθονα δεδομένα στα οποία έχει εκπαιδευτεί, προβλέποντας την επόμενη κατάλληλη λέξη, αρκεί να μην παρουσιάσει τις λεγόμενες «Παραισθήσεις» του.

 Αναφέρθηκαν οι τρόποι που μπορεί να γίνει ένας εικονικός σύμβουλος των μαθητών, ο οποίος θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να κάνουν έρευνα, να εξασκηθούν σε ξένες γλώσσες και να μάθουν να γράφουν πιο δημιουργικά.

Τονίστηκε ότι το ChatGPT μπορεί να γίνει ένα εργαλείο προώθησης της συζήτησης και της συνεργατικής μάθησης, αρκεί οι μαθητές να προχωρήσουν στον προβληματισμό και στην κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων που λαμβάνουν, στον έλεγχο των πηγών και στην επιβεβαίωση των πληροφοριών.

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων των κειμένων και των εικόνων που παράγονται από τις εφαρμογές της επονομαζόμενης παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης.

Συγκεκριμένα ενημερώθηκαν για τα παρακάτω:

  • Τεχνητή Νοημοσύνη και Εφαρμογές
  • Εννοιολογικοί Προσδιορισμοί και ιστορική αναδρομή για την Τεχνητή Νοημοσύνη
  • Εφαρμογές της ΤΝ στην Εκπαίδευση
  • Η εφαρμογή της ΤΝ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση Ωφελιμιστική θεώρηση της χρήσης εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης σε ακαδημαϊκές εργασίες 
  • Κριτική ανάλυση της επίδρασης των εφαρμογών ΤΝ στην ηθική, ποιότητα διδασκαλίας, οικονομία και διοίκηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
  • Παιδαγωγική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην διδασκαλία μαθημάτων
  • Υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση
  • Ηθικές ανησυχίες και πιθανοί κίνδυνοι των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση