Συμμετοχή του ΓΕ.Λ ΛΑΛΑ στο
τριήμερο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ:
«ΕΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΜΙΛΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ»
του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών
27-29 Απριλίου 2023
στο οποίο συμμετείχαν 82 σχολεία.
Συμμετείχαν οι μαθήτριες: Βγενοπούλου Χριστίνα, Βουτσιώτη Γεωργία, Καρκούλια Παναγιώτα, Κόλλια Αριστέα, Μαρκοπούλου Βασιλική, Μπότσα Μαρία
Στην ανάγνωση κατά την παρουσίαση: Γάζου Ιωάννα, Δούλα Παναγιώτα, Καλογεροπούλου Χρυσάνθη.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Δάβου Ευγενίας (Φιλόλογος Med 2, Διευθύντρια ΓΕ.Λ Λάλα) και Νιώτης Άγγελος ΠΕ03
«Τόπος, Άνθρωποι….Μνήμες»
Το οροπέδιο της Φολόης στον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας»
Ο «τόπος» δεν προσδιορίζεται μονοδιάστατα γεωγραφικά, αλλά είναι συνδεδεμένος με όλο το φάσμα της ανθρώπινης κοινωνικής ζωής. Το φυσικό περιβάλλον ενός τόπου και κάθε ανθρώπινη εκδήλωση που λαμβάνει χώρα σε αυτόν, προσδιορίζουν τη φυσική και πολιτιστική φυσιογνωμία του.
Στην παρούσα εργασία θα παρουσιάσουμε οπτικά ντοκουμέντα από το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής του οροπεδίου της Φολόης του νομού Ηλείας, με σκοπό να αναδειχθεί η αλληλεπίδραση του φυσικού περιβάλλοντος με τις ανθρώπινες κοινωνίες και την οργάνωση της ζωής των ανθρώπων της περιοχής μας.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας θα παρουσιασθούν φωτογραφικές αποτυπώσεις του ενταγμένου στο δίκτυο NATURA 2000 δρυοδάσους της Φολόης, το οποίο είναι το μοναδικό επίπεδο δάσος με δρύες στην Ελλάδα.
Ακολούθως θα παρουσιασθούν φωτογραφικές αποτυπώσεις των αγνώστων σε πολλούς καταρρακτών της περιοχής Νεμούτας, οι οποίοι βρίσκονται σε ένα εξαιρετικής αξίας φυσικό περιβάλλον και προσφέρουν ένα μοναδικό υδάτινο θέαμα.
Στο δεύτερο μέρος θα παρουσιασθούν φωτογραφικά ντοκουμέντα από διάφορες όψεις της παρελθούσας ανθρώπινης δραστηριότητας από τις περιοχές Λάλα, Κούμανι, Φολόη, Αχλαδινή, Νεμούτα (σπίτια, κτήρια, αντικείμενα της καθημερινής ζωής, εργαλεία), τα οποία «αφηγούνται» ιστορίες ζωής και πολιτισμού.
Με δεδομένο ότι οι εικόνες από το φυσικό χώρο της περιοχής μας και από τα ίχνη που άφησαν οι άνθρωποι στη διαδρομή τους μέσα στο χρόνο και τον τόπο συνιστούν ιστορικές μαρτυρίες για το παρελθόν και το παρόν του τόπου μας, η παρούσα εργασία θα αποτελέσει ένα μικρό φωτογραφικό άλμπουμ με στιγμιότυπα που θα αναδεικνύουν τον χαρακτήρα, την ταυτότητα και την δυναμική του δικού μας τόπου.
Τοπος-Ανθρωποι-Μημες
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ «ΕΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΜΙΛΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ» | ||||||||||||
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ | ||||||||||||
ΠΕΜΠΤΗ 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023 | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Σφαέλος Ιωάννης, Κυριακουλόπουλος Ευάγγελος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ekyriakoul | ||||||||||||
9:00 | ΕΝΑΡΞΗ | |||||||||||
9:00 – 9:30 | ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ | |||||||||||
9:30 – 10:20 | ΕΙΣΗΓΗΣΗ v Ό,τι έχει να μας πει ο Μητροπολίτης Πατρών κ. κ. Χρυσόστομος v Η Πάτρα μέσα από τη ματιά του Δημάρχου κ. Πελετίδη Κων/νου v Ένα drone πάνω από την Πάτρα… Μανωλοπούλου Γεωργία, Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας | |||||||||||
10:20 – 10:30 | ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | |||||||||||
1η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Καρράς Νίκοςεχνική | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ekyriakoul | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Μητρούλια Σοφία, Κυριακουλόπουλος Ευάγγελος, (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
10:30 – 12:00 | 1811…και η ιστορία συνεχίζεται για να μη σβήσει η ζωγραφιά, Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα | |||||||||||
Στα χνάρια του Πλάτωνα – Φιλοσοφική και ιστορική περιήγηση στην Ακαδημία Πλάτωνος, Πρότυπο Λύκειο Βαρβακείου Σχολής Αθηνών | ||||||||||||
«Σαλονίκη… εδώ στη ρωγμή του χρόνου», Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας | ||||||||||||
Ο Πειραιάς της Ναυτοσύνης και της Ναυτιλίας, Ζάννειο Πρότυπο Λύκειο Πειραιά | ||||||||||||
Διαδραστική περιήγηση στην μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου | ||||||||||||
Τα κτίρια της Πόλης μου, 4ο ΕΠΑΛ Καβάλας | ||||||||||||
12:00 – 12:10 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Κρίθη Μαρία, Κυριακουλόπουλος Ευάγγελος (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
12:10- 13:40 | Τόπος, Άνθρωποι….Μνήμες» Το οροπέδιο της Φολόης στον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, Γενικό Λύκειο Λάλα | |||||||||||
Τα Χρηστήρια Ελάσματα της Δωδώνης, Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων | ||||||||||||
Γνωριμία με τα θρησκευτικά μνημεία του τόπου μου, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς & 2ο Πειραματικό Λύκειο Κιλκίς | ||||||||||||
Κάθε λιμάνι και καημός, 2ο Πρότυπο Λύκειο Βόλου | ||||||||||||
11 Ιανουαρίου 1944, «Εμάθατε στον Πειραιά επιδρομή μεγάλη/γκρεμίσανε τα σπίτια μας πω πω ζημιά μεγάλη» ( ρεμπέτικο Μιχ. Γενίτσαρης). Οι κάτοικοι του Πειραιά θυμούνται…., Πρότυπο Ζάννειο Γυμνάσιο Πειραιά | ||||||||||||
Θρησκευτικά μνημεία της πόλης μου, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
2Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Τσιόκανος Αθανάσιος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ichiotelis | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Ζούπας Αθανάσιος, Χιωτέλης Ιωάννης, (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
10:30 – 12:00 | Η Εβραϊκή παρουσία στην Πάτρα, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών | |||||||||||
Λύκειο Ελληνίδων Κιλκίς – 30 χρόνια παρουσίας και συμβολής στη διατήρηση της λαογραφικής Παράδοσης, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς | ||||||||||||
Η μάχη του Καματερού (27 Ιανουαρίου 1827), μια συντριπτική ήττα των Ελλήνων Επαναστατών, Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων | ||||||||||||
«Μια ελιά και ένας αγωγός αφηγούνται». Τόποι, τοπόσημα, τοπικές ιστορίες, 1ο ΓΕΛ Βριλησσίων & Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων | ||||||||||||
Πώς η κρίση μετατρέπεται σε ευκαιρία: οι σεισμοί της Καλαμάτας το 1986 μέσα από προφορικές αφηγήσεις” (Ι), 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας | ||||||||||||
Πώς η κρίση μετατρέπεται σε ευκαιρία: οι σεισμοί της Καλαμάτας το 1986 μέσα από προφορικές αφηγήσεις” (ΙΙ), 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας | ||||||||||||
12:00 – 12:10 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: | Πετροπούλου Γεωργία, Χιωτέλης Ιωάννης (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | |||||||||||
12:10- 13:40 | Παίζοντας περιηγούμαι και μαθαίνω την πόλη μου», 3ο Γυμνάσιο Καβάλας | |||||||||||
Περιδιαβαίνοντας την πόλη μου, 3ο Γυμνάσιο Καβάλας | ||||||||||||
Λαογραφικό Μουσείο Κιλκίς, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς | ||||||||||||
Γ. Βιζυηνός «Το αμάρτημα της μητρός μου» Λαογραφικά και ηθογραφικά στοιχεία της θρακιώτικης κοινωνίας, 5ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κομοτηνής | ||||||||||||
Μαθαίνω την Κυπριακήν σε 10΄, Λύκειο Κύκκου Πάφου | ||||||||||||
Χάρτης βιωμάτων και αισθήσεων. Μια ιστορία της χαρτογραφίας με καλλιτεχνική απόληξη, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
3Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Τσιόκανος Αθανάσιος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary2.webex.com/meet/aavramop | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: | Κακογιάννης Απόστολος, Αβραμόπουλος Αβραάμ (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | |||||||||||
10:30 – 12:00 | Λεωνίδας Κ. Βαρουξής. Ο εκδότης της β΄ αρχαιότερης καθημερινής εν Ελλάδι Εφημερίδας «Πατρίς» της Ηλείας, Γενικό Λύκειο Λάλα | |||||||||||
Ανακαλύπτοντας την πόλη μας, Πρότυπο Λύκειο Πατρών | ||||||||||||
Ίδρυση κυπριακών πόλεων – Μύθος και Ιστορία, Λύκειο Κύκκου Πάφου | ||||||||||||
Η Καμπάνα του Καρς, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς | ||||||||||||
Albergo dell Rose: Ένας αιώνας ιστορία της Ρόδου, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου | ||||||||||||
Ο Κρατικός Αερολιμένας Αράξου και η συμβολή του στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
11:30 – 11:40 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Καλόσακα Αικατερίνη, Αβραμόπουλος Αβραάμ (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
12:10- 13:40 | Τέχνη και Αρχιτεκτονική, 1ο Πρότυπο Λύκειο Χαλκίδας | |||||||||||
Το Βήμα του Κιλκίς, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς | ||||||||||||
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα ποτάμι…, 5ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κομοτηνής | ||||||||||||
Το κονάκι του Προδρόμου νομού Καρδίτσας, 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καρδίτσας | ||||||||||||
Πάμε σαν άλλοτε…, Γενικό Λύκειο Λάλα | ||||||||||||
Για να μην πέφτουν, 2ο Πειραματικό Λύκειο Λευκάδας | ||||||||||||
4Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Τσιόκανος Αθανάσιος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/giorgiosfyttas | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Ευσταθίου Αγγελική, Φύττας Γεώργιος (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
10:30 – 12:00 | Λογοτέχνες και μνημεία του τόπου μας, 3ο Λύκειο Πύργου | |||||||||||
Αθηνά Κακούρη: η πατρινή συγγραφέας και τα Πριμαρόλια, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | ||||||||||||
Καβάφης, Παλαμάς, Πολυδεύκης: η Πάτρα όπως αποτυπώνεται σε ημερολόγια και ποιήματά τους, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | ||||||||||||
Κιλκιστορία, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς | ||||||||||||
Λευκάδιος Χερν- ο ταξιδευτής του κόσμου, 2ο Πειραματικό Λύκειο Λευκάδας | ||||||||||||
Μια πόλη… σε συνέχεια, 3ο Γυμνάσιο Λάρισας | ||||||||||||
12:00 – 12:10 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Μπουρδανιώτης Πολυχρόνης, Φύττας Γεώργιος (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
12:10 – 13:40 | Οι πνευματικοί φρουροί της Αχαΐας: εμβληματικές προσωπικότητες των Πατρών, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | |||||||||||
Συρματερά και φιλιγκράν, Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων | ||||||||||||
Η λιμνοθάλασσά μας, 2ο Πειραματικό Λύκειο Λευκάδας | ||||||||||||
Ιωάννης Πέζαρος, Γενικό Λύκειο Τυρνάβου | ||||||||||||
Όταν τα κτήρια μιλούν, 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Τρικάλων | ||||||||||||
Σταφίδα: Ο μαύρος χρυσός της Αχαΐας, Πρότυπο Λύκειο Πατρών | ||||||||||||
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΗΜΕΡΑΣ | ||||||||||||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023 | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Σφαέλος Ιωάννης, Κυριακουλόπουλος Ευάγγελος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ekyriakoul | ||||||||||||
9:00 – 9:45 ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Ο περιβάλλων χώρος σε διάλογο με την ιστορική μνήμη. Χριστοπούλου Σοφία, Φιλόλογος, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας v Ένα drone πάνω από την Πάτρα… | ||||||||||||
9:45 – 10:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
1Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Καρράς Νίκος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ekyriakoul | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Χάντζου Ελένη, Κυριακουλόπουλος Ευάγγελος, (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
10:00 – 11:30 | Ο άγιος Ανδρέας Πατρών, ΠΛΠΠ | |||||||||||
Ομιλούν κτήριον, Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα | ||||||||||||
Το Γυμνάσιο Μυτιλήνης, νυν Πρότυπο ΓΕ.Λ Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου (1840-2023)Παρελθόν – Παρόν – Μέλλον, Πρότυπο Λύκειο Μυτιλήνης Πανεπιστημίου Αιγαίου | ||||||||||||
Τα ιταλικά κτίρια της Ρόδου σε επαυξημένη πραγματικότητα, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου | ||||||||||||
Στα ίχνη του αρχαίου Πειραιά, Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά | ||||||||||||
Πάτρα: Πολιτιστική πρωτεύουσα Ευρώπης, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
11:30 – 11:40 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: | Λύρη Νατάσα, Κυριακουλόπουλος Ευάγγελος (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | |||||||||||
11:40 – 13:30 | Εξέχουσες προσωπικότητες του Αμαρουσίου: ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης, Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αναβρύτων | |||||||||||
«Σου τηλεγράφησα λουλούδια» : Η αλληλογραφία του Γιώργου Σεφέρη με τον Ευάγγελο Λουίζο, Λύκειο Κύκκου Πάφου | ||||||||||||
Θέατρο «Απόλλων» Πάτρας – Λυρικό Θέατρο: 1872-1874, Μουσικό Σχολείο Πατρών | ||||||||||||
Το σκηνικό των Τρικάλων ως οργανικό μέρος σε επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα, 4ο Πειραματικό Λύκειο Τρικάλων | ||||||||||||
Τοπικό αγιολόγιο, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
Η Πάτρα μέσα από τα μάτια των λογοτεχνών της, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
Αχαιοί πολιτικοί, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
2Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Τσιόκανος Αθανάσιος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ichiotelis | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: | Δημητροπούλου Βασιλική, Χιωτέλης Ιωάννης, (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | |||||||||||
10:00 – 11:30 | Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, ΠΛΠΠ | |||||||||||
Άνθρωποι και Επαγγέλματα. Το σχολικό αρχείο ως καθρέπτης της κοινωνικής σύνθεσης του τόπου μας, 1ο Γενικό Λύκειο Αχαρνών | ||||||||||||
Ο Πειραιάς στο Β΄ παγκόσμιο πόλεμο: ένας ιστορικός περίπατος στα τοπόσημα της Αντίστασης και της Κατοχής, Πρότυπο Ζάννειο Γυμνάσιο Πειραιά | ||||||||||||
Ταξιδεύοντας με ελπίδα ένα πλοίο, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
«Βγες απ΄ την καλύβα». Μελέτη της καραγκιόζικης παράδοσης στην Πάτρα, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
Οδοιπορικό στην παλιά πόλη – Αρχαιολογικό μουσείο και αρχαιολογικός χώρος Βούντενης, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | ||||||||||||
11:30 – 11:40 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Μπουτκόβαλη Μαρία, Χιωτέλης Ιωάννης (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
11:40 – 13:30 | Θέατρο και Πάτρα: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και θέατρο «Απόλλων» & Έργα του Τσίλλερ στην πόλη των Πατρών, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | |||||||||||
Ο Αλμπέρ Καμύ στη Λέσβο, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
Προσωπικότητες της Θράκης, 5ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κομοτηνής | ||||||||||||
Το Κάστρο της Πάτρας & η συμβολή του στον Αγώνα της Εθνικής Ανεξαρτησίας 1821, 14ο Γυμνάσιο Πατρών | ||||||||||||
Δανιήλ Πρωτοψάλτης, Γενικό Λύκειο Τυρνάβου | ||||||||||||
Το αρχαιοελληνικό παρελθόν της Λάρισας, 1ο Πειραματικό Λύκειο Λάρισας | ||||||||||||
Χρίστος Λάσκαρης, ποιητής, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
3Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Τσιόκανος Αθανάσιος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary2.webex.com/meet/aavramop | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Σιδηρά Μαίρη, Αβραμόπουλος Αβραάμ, (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
10:00 – 11:30 | Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου από την Γρανίτσα Ευρυτανίας, Δημοτικό Σχολείο Γρανίτσας Ευρυτανίας | |||||||||||
Σάμος, η πατρίδα μου, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σάμου | ||||||||||||
Ηράκλειο-μνημεία και παραδόσεις, 8ο Πειραματικό Δημοτικό Ηρακλείου | ||||||||||||
Οι ιστορίες της γιαγιάς, για τη Χώρα της Ελιάς, 10ο Πειραματικό Δημοτικό Καλαμάτας | ||||||||||||
Η ζωή των Μινωιτών, 66ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ηρακλείου | ||||||||||||
Μουσείο Οίνου» Achaia Clauss, 20ο Γυμνάσιο Πατρών | ||||||||||||
11:30– 11:40 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Ποταμιάνου Ανδρονίκη, Αβραμόπουλος Αβραάμ (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
11:40 – 13:30 | Πάτρα, μια υπαίθρια γκαλερί, ΠΛΠΠ | |||||||||||
Το αποτύπωμα του 1821 στα Τρίκαλα, 4ο Πειραματικό Λύκειο Τρικάλων | ||||||||||||
Πατρινό καρναβάλι ,ΠΛΠΠ | ||||||||||||
«Larissa mea dulcissima. Γλυκυτάτη μου Λάρισα», 13ο Γενικό Λύκειο Λάρισας | ||||||||||||
Ξαναγράφοντας τις ιστορίες: η δημιουργική γραφή μέσα από λογοτεχνικά έργα σχετικά με τα Τρίκαλα, 4ο Πειραματικό Λύκειο Τρικάλων | ||||||||||||
Η περιοχή της Καρδίτσας κατά την οθωμανική περίοδο, 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καρδίτσας | ||||||||||||
Ι) Πάτρα: το παράθυρο της Ελλάδας στη Δύση: οι συνοικίες, οι κάτοικοι, η εκπαίδευση. ΙΙ) Πάτρα: το παράθυρο της Ελλάδας στη Δύση: οι διεθνείς παροικίες : αγγλική, ιταλική και γερμανική. – Σημαντικοί δρόμοι της πόλης ΙΙΙ) Πάτρα: το παράθυρο της Ελλάδας στη Δύση: η ιστορία της σταφίδας και το εξαγωγικό εμπόριο, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | ||||||||||||
4Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Τσιόκανος Αθανάσιος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/giorgiosfyttas | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Καλόσακα Αικατερίνη, Φύττας Γεώργιος (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
10:00 – 11:30 | Άνθρωποι και Επαγγέλματα. Το σχολικό αρχείο ως καθρέπτης της κοινωνικής σύνθεσης του τόπου μας, 1ο ΓΕΛ Αχαρνών | |||||||||||
«Από την Αρχαία Ολυμπία ως το Κατάκολο-ακολουθώντας το μονοπάτι της σταφίδας» (μέρος 1ο), Γενικό Λύκειο Πελοπίου | ||||||||||||
Ανδρεάδης Δημοσθένης, Γενικό Λύκειο Τυρνάβου | ||||||||||||
Ελληνική επανάσταση και Πάτρα, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | ||||||||||||
Καποδίστριας και Πάτρα: με τη σφραγίδα του Κυβερνήτη, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | ||||||||||||
Οι Ανασκαφές στην Ξηρόπολη Ευβοίας, 1ο Πρότυπο Λύκειο Χαλκίδας | ||||||||||||
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 11:30 -11:40 | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Μπουρδανιώτης Πολυχρόνης, Φύττας Γεώργιος (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
11:40 – 13:30 | Το Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας: Μια περίπτωση ακουστικής μελέτης, ΠΛΠΠ | |||||||||||
Ιστορία του Σοχού και μουσικοχορευτική παράδοση, Γενικό Λύκειο Σοχού Θεσσαλονίκης | ||||||||||||
«Ο μαύρος χρυσός της Ηλείας – το αποτύπωμα της σταφίδας στην οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου» (μέρος 2ο), Γενικό Λύκειο Πελοπίου | ||||||||||||
Το όραμα του Τρικούπη, το στολίδι της Πάτρας, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
Achaia Clauss: χρονικό δημιουργίας, οινοτουρισμός και σύνδεση με πνευματικούς δημιουργούς, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | ||||||||||||
Παραδοσιακά τοπικά προϊόντα, ΠΛΠΠ | ||||||||||||
Το καρναβάλι της Πάτρας: η γέννηση, η ιστορία, το γλέντι, Γενικό Λύκειο Καστριτσίου | ||||||||||||
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΗΜΕΡΑΣ | ||||||||||||
ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023 | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Μπαλωμένου Αθανασία, Σ.Ε. ΠΕ03, Σφαέλος Ιωάννης (Δ/ντής ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ekyriakoul | ||||||||||||
10:00-10:30 ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις της τοπικής ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Φραγκούλης Ιωσήφ, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα, ΑΣΠΑΙΤΕ | ||||||||||||
10:30- 10:40 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ | ||||||||||||
1Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Καρράς Νίκος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ekyriakoul | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Αβραμίδου Καλλιφρόνη, Κυριακουλόπουλος Ευάγγελος (εκπ/κοί ΠΣΠΠ) | ||||||||||||
10:30 – 13:30 | Πάτρα: Στη γραμμή του Παυσανία, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών | |||||||||||
Η σύγχρονη ταυτότητα της Κομοτηνής, 3ο Πειραματικό Λύκειο Κομοτηνής | ||||||||||||
Η Κομοτηνή του 1920 και του 2023 μέσα από το φωτογραφικό φακό, 3ο Πειραματικό Λύκειο Κομοτηνής | ||||||||||||
Έθιμο της Θεσσαλίας: Το άκραντο νερό, 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Λάρισας | ||||||||||||
Έθιμα της Θεσσαλίας: Ο παραδοσιακός θεσσαλικός γάμος, 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Λάρισας | ||||||||||||
Από την αγία Φωτεινή της Σμύρνης στην αγία Φωτεινή της Πάτρας, ΓΕΛ Ρίου | ||||||||||||
Σεπτέμβριος 1922: Όταν τα πένθιμα καράβια, έδεσαν στην Πάτρα…, ΓΕΛ Ρίου | ||||||||||||
Ένα ποτάμι γεμάτο ανθρώπινες ιστορίες της Κομοτηνής. 3ο Πειραματικό Λύκειο Κομοτηνής | ||||||||||||
Εμείς και ο τόπος μας, Γυμνάσιο Γαργαλιάνων | ||||||||||||
Διάλογος μεταξύ Αρχαιοελληνικής Φιλοσοφίας και Χριστιανισμού, Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών | ||||||||||||
Η μοντέρνα εκδοχή του χθες, 1ο Γενικό Λύκειο Πατρών | ||||||||||||
2Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ Τεχνική στήριξη: Φύττας Γεώργιος | ||||||||||||
Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ichiotelis | ||||||||||||
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Χιωτέλης Ιωάννης, Αβραμόπουλος Αβραάμ (εκπ/κοί ΠΛΠΠ) | ||||||||||||
10:30 – 13:30 | Όψεις της ιστορίας της Θράκης, 3ο Πειραματικό Λύκειο Κομοτηνής | |||||||||||
Τα οθωμανικά μνημεία της πόλης μου, 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Λάρισας | ||||||||||||
Σανατόριο Πηλίου. Γεώργιος Καραμάνης : «Καμιά αναπνοή χαμένη», 7ο Γυμνάσιο Βόλου & Γυμνασιακό Παράρτημα Ιδρύματος Αγωγής ανηλίκων αρρένων Βόλου | ||||||||||||
Το τρενάκι του Πηλίου -ο ιστορικός «Μουτζούρης», 7ο Γυμνάσιο Βόλου | ||||||||||||
Δημήτριος Γούναρης: Ο πατρινός Ιάπωνας, ΓΕΛ Ρίου | ||||||||||||
Ο Ρόλος των Αχαιών Πολιτικών στην Ιστορία της Νεότερης Ελλάδας, 1821-Σήμερα, 16ο Γυμνάσιο Πατρών | ||||||||||||
Ενσωμάτωση – Σύμβαση της Λοζάνης – Προσφυγικοί συνοικισμοί: όταν η συνύπαρξη του διαφορετικού και το ψηφιδωτό των αντιθέσεων γίνεται πράξη, 3ο Πειραματικό Λύκειο Κομοτηνής | ||||||||||||
Επιβιώσεις του παρελθόντος στο παρόν: τα μνημεία, οι απόγονοι των προσφύγων, 3ο Πειραματικό Λύκειο Κομοτηνής | ||||||||||||
Ακολουθώντας τη Γαλάτεια Σαράντη από τα πατρινά θρανία στην ακαδημία Αθηνών, ΓΕΛ Ρίου | ||||||||||||
Όταν τα «κτίρια» μιας πόλεως μιλούν…, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών | ||||||||||||
Οικοσυστήματα του τόπου μου με ιδιαίτερη αισθητική και περιβαλλοντική αξία, Πειραματικό Δημοτικό Πανεπιστημίου Πατρών | ||||||||||||
13:30 | ΛΗΞΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Σύνδεση μέσω Webex https://minedu-secondary.webex.com/meet/ekyriakoul | |||||||||||
Κανένα σχόλιο