Το ΓΕΛ Λάλα και το ΓΕΛ Πελοπίου στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης διοργάνωσαν επιμορφωτική συνάντηση την Παρασκευή, 28 Απριλίου 2023 που υλοποιήθηκε από την Niki Lambropoulos, PhD Educator, Senior Researcher ΕΔΙΠ, ΠανεπιστημίουΠατρών / Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Η συνάντηση είχε ως θέμα: «Τα εργαλεία του εκπαιδευτικού, Δημιουργικές μικρές ομάδες». Η μάθηση σε μικρές ομάδες αποτελεί κοινωνική μορφή οργάνωσης της τάξης. Στην κοινωνική αυτή μορφή, οι μαθητές μιας τάξης συγκροτούν μικρότερες ομάδες και τα μέλη κάθε ομάδας συνεργάζονται για την εκτέλεση μιας διδακτικής δραστηριότητας. Αυτό συμβαίνει γιατί μια από τις βασικές ανάγκες των παιδιών είναι η αίσθηση του «ανήκειν» σε μια ομάδα. Σκοποί της μάθησης με ομάδες εργασίας Οι σκοποί της παραπάνω οργάνωσης της τάξης μπορούν, συνοπτικά, να οριστούν ως εξής: – Κοινωνικός τομέας: οι μαθητές ασκούνται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να παίρνουν αποφάσεις, να προγραμματίζουν δραστηριότητες, να συνεργάζονται αποδοτικά, να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων, να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις πράξεις τους. – Διανοητικός τομέας: οι μαθητές βοηθούνται να αντιμετωπίζουν άμεσα δυσκολίες και προβλήματα, να αυτενεργούν δημιουργικά, να πειραματίζονται, να εκφράζουν τις σκέψεις τους με ακρίβεια, να ασκούν κριτική, να συζητούν εποικοδομητικά, να εξελίσσουν τις πνευματικές τους ικανότητες. – Συναισθηματικός τομέας: οι μαθητές μαθαίνουν να εργάζονται ευσυνείδητα και υπεύθυνα, να αλληλοβοηθούνται, να ανταλλάσσουν ελεύθερα απόψεις, να ακούν και να σέβονται τη γνώμη των άλλων, να δέχονται την κριτική, να κάνουν αυτοκριτική, να αναγνωρίζουν τα λάθη τους. – Ψυχοκινητικός τομέας: οι μαθητές παρακινούνται να «ξεφύγουν» από τα θρανία, να κινούνται ελεύθερα και να εκφράζονται αυθόρμητα, να αναπτύσσουν τις χειροτεχνικές τους δεξιότητες, να γίνονται ικανοί για αποτελεσματικότερη μη γλωσσική επικοινωνία. Τα ουσιώδη χαρακτηριστικά στοιχεία της συνεργατικής μάθησης

  1. Θετική αλληλεξάρτηση
  2. Άμεση προσωπική επικοινωνίαμεταξύ των μελών
  3. Συλλογική ευθύνη για το άτομο
  4. Διαπροσωπικές και μικροομαδικές δεξιότητες
  5. Ομαδική εργασία.
  6. Ανομοιογένεια στη σύνθεση της ομάδας
  7. Εναλλαγή στους ρόλους

 

Creative-Small-Teams-Niki-Lambropoulos-March2022