TheHeros-Journeys-inEducation-NikiLambropoulos-1

 

 

Το ΓΕΛ Λάλα στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης διοργάνωσε επιμορφωτική συνάντηση την Παρασκευή, 1 Mαρτίου 2024 που υλοποιήθηκε από την Niki Lambropoulos, PhD Educator, Senior Researcher ΕΔΙΠ, Πανεπιστημίου Πατρών / Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Η συνάντηση είχε ως θέμα: «Η Αποτελεσματική Αξιοποίηση της Δημιουργικής Αφήγησης στην Εκπαίδευση» Ο όρος «Δημιουργική γραφή», (αγγλοσαξονικά «creative writing»), χρησιμοποιείται σήμερα με διττή σημασία: υπονοεί την ικανότητα να ελέγχει και να δαμάζει κανείς τις δημιουργικές σκέψεις και να τις μετατρέπει σε γραφή, αλλά «εμπεριέχει στην ευρεία του σημασία και το σύνολο των διάφορων εκπαιδευτικών πρακτικών και τεχνικών που στοχεύουν στην κατάκτηση συγγραφικών (λογοτεχνικών) δεξιοτήτων». Αποτελεί μια προσέγγιση της γραφής που την καθιστά εκπαιδευτική αλλά με παιγνιώδη τρόπο. Η ανάπτυξη συγκεκριμένων διδακτικών προσεγγίσεων και παιδαγωγικών μεθοδολογιών για τη δημιουργική αφήγηση μπορούν να υποστηρίξουν και να αξιοποιήσουν δυναμικά τη μάθηση, τις δεξιότητες των μαθητών/τριών και την αυτοέκφραση. Σε αυτή την παρουσίαση προτείνεται η εφαρμογή του καινοτόμου εκπαιδευτικού σεναρίου με την αξιοποίηση της «Ιστοριογραμμής του Ταξιδιού του Ήρωα» Η δημιουργικότητα είναι το κλειδί για τον κόσμο του 21ου αιώνα. Σύμφωνα με τον ορισμό του Kampylis και των συνεργατών του (2011), δημιουργικότητα είναι η ατομική ή ομαδική πνευματική ή/και σωματική δραστηριότητα που εκδηλώνεται σε συγκεκριμένο χωροχρονικό, κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο και οδηγεί σε υλικά ή άυλα «προϊόντα» που είναι πρωτότυπα, χρήσιμα, επιθυμητά, και ηθικά, τουλάχιστον για τον/τους δημιουργό/ούς τους. Οι ερευνητές Kounios και Beeman (2015) προτείνουν συγκεκριμένους τρόπους για τη δημιουργία περιβαλλόντων με τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της μάθησης. Η δημιουργική σκέψη είναι η διαδικασία κατά την οποία παράγεται μια νέα ιδέα. Η δημιουργική σκέψη μπορεί να καλλιεργηθεί στη σχολική τάξη ώστε οι μαθητές/τριες να διερευνήσουν τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους, όπως και τις μοναδικές ικανότητες και χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους.