Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές της Α΄ Τάξης συμμετείχαν στη δεύτερη δίωρη συνάντηση/παρέμβαση που έγινε στο σχολείο από την Γιώτα Τσαπαρδώνη Ψυχολόγο, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχικής Υγείας Π.Ε Ηλείας «Παρεμβάσεις».
Η Δεύτερη παρέμβαση είχε ως στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές με βιωματικό και αλληλεπιδραστικό τρόπο για την «αξία της ομάδας» και την «αποδοχή της διαφορετικότητας».
Μέσα από την συμμετοχή τους στην ομάδα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν ότι οι δομημένες ομάδες μιας τάξης παρέχουν ένα έτοιμο κοινωνικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο τα μέλη του συζητούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες, αποκτούν και εξασκούν δεξιότητες, όπως να δουλεύουν μαζί με άλλα άτομα, να μαθαίνουν να ακούν τους άλλους, να αναλαμβάνουν ευθύνες μέσα από συγκεκριμένους ρόλους. Η ομάδες βοηθούν τους μαθητές να αποκτήσουν κάποιες γνώσεις, να κατανοήσουν τις γνώσεις αυτές και να τις αξιοποιήσουν στη διαμόρφωση των στάσεων και των επιλογών τους απέναντι στην διαφορετικότητα.
Διαφορετικότητα είναι κάθε χαρακτηριστικό που κάνει το άτομο να διαφοροποιείται από τους γύρω του και μπορεί να εντοπιστεί από το πιο μικρό στοιχείο του ανθρώπου μέχρι και το πιο εμφανές. Η διαφορετικότητα έχει, λοιπόν, να κάνει με τα πάντα, με το πως σκέφτεται κάποιος, τι επιλέγει να φορέσει, τι μουσική ακούει, ποιες είναι οι κλίσεις του και άλλα πολλά. Η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη είναι έννοιες οι οποίες ακόμα και στους ενήλικες πολλές φορές δεν είναι ξεκάθαρες.
Οι μαθητές με τη συγκεκριμένη δράση παρέμβαση κατανόησαν τι εννοούμε όταν λέμε ότι θέλουμε να ζούμε σε μία συμπεριληπτική κοινωνία που θα αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα και τη φιλοξενία και πώς θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε συμπεριληπτικές κοινωνίες αρχίζοντας από τα σχολεία;
Κανένα σχόλιο