Το ΓΕΛ Λάλα στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης διοργάνωσε επιμορφωτική συνάντηση την Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου 2024 που υλοποιήθηκε από την Niki Lambropoulos, PhD Educator, Senior Researcher ΕΔΙΠ, Πανεπιστημίου Πατρών / Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Η συνάντηση είχε ως θέμα: «Συνεργατική μάθηση- Ζώνες Επικείμενης Ροής»     Συνεργατική μάθηση Η συνεργατική μάθηση είναι μια στρατηγική για την εκπαίδευση με βάση την ομαδική εργασία και τις ομάδες που ενώνονται προς έναν κοινό στόχο. Το βασικό στοιχείο αυτής της μαθησιακής στρατηγικής είναι ότι παρουσιάζει τα θετικά αποτελέσματα των ανθρώπων να είναι ανεξάρτητοι και να δείχνουν τις δικές τους δεξιότητες, ενώ διαχειρίζονται την προσωπική τους ευθύνη. Στη συνεργατική μάθηση, οι μαθητές συνεργάζονται μεταξύ τους σε μια εργασία ή έργο. Ωστόσο, ένα σημαντικό σημείο που πρέπει να σημειωθεί σχετικά με αυτό το είδος μάθησης είναι ότι παρόλο που οι μαθητές συνεργάζονται σε ομαδικές προσπάθειες, ο καθένας έχει το δικό του καθήκον να επικεντρωθεί. Η ιδέα είναι ότι οι άνθρωποι σε αυτό το περιβάλλον θα έχουν την ευκαιρία να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους, ενώ ταυτόχρονα βλέπουν πώς οι ενέργειές τους μπορούν να επηρεάσουν μια ευρύτερη ομάδα. Ζώνες Επικείμενης Ροής Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, οι μαθητές, έχουν μεγάλη εξοικείωση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα. Ως αποτέλεσμα, η πλειοψηφία τους έχει πολύ εύκολη πρόσβαση σε πολλές πληροφορίες. Οι νέοι σήμερα μπορούν πολύ γρήγορα να βαρεθούνε μια εκπαιδευτική διαδικασία που δεν τους δίνει της δυνατότητα να κάνουν πρακτική εξάσκηση ή αντίθετα, να βρεθούν σε κατάσταση άγχους και να εγκαταλείψουν κάθε προσπάθεια, όταν απαιτηθούν από αυτούς, εργασίες πολύ πιο δύσκολες από το κατακτημένο γνωστικό επίπεδο. Στα πλαίσια αυτά, διατυπώθηκε η θεωρία των Ζωνών Επικείμενης Ροής από τους Basawapatna, Repenning, Koh και Nickerson, σύμφωνα με την οποία η εκπαίδευση, π.χ., στις αρχές του προγραμματισμού και της πληροφορικής, έχει περισσότερα οφέλη για τους εκπαιδευόμενους, όταν γίνεται με κεντρικό άξονα την εκτέλεση μιας εργασίας (project), όπως την εξ’ αρχής ανάπτυξη ενός προγράμματος ή παιχνιδιού.. Η έννοια της Ροής, εστιάζει στην ατομική προσπάθεια εκπαίδευσης του μαθητή, όταν κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει, ανταποκρίνονται στις γνώσεις και τις δεξιότητές του. Collaborative-Learning-ZPFlow-NikiLambropoulos-2