Για άλλη μία χρονιά, μέσω της βιωματικής και της διερευνητικής μάθησης, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Λάλα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν στα πλαίσια των μαθημάτων της Βιολογίας και της Χημείας στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Μαρία Ρόδη Βιολόγο. Στο εργαστήριο έχουν ολοκληρωθεί μια σειρά εργαστηριακών ασκήσεων όπως:

Σεπτέμβριος 2023

«Γνωριμία με το εργαστήριο»: Οι μαθητές της Α΄ Λυκείου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το χώρο του εργαστηρίου  μας για πρώτη φορά και να  γνωρίσουν την επιστημονική μεθοδολογία των Φυσικών Επιστημών  την 2η εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Στην πρώτη αυτή επαφή με το εργαστηριακό περιβάλλον ενημερώθηκαν για τα όργανα μέτρησης φυσικών μεγεθών και πραγματοποίησαν τις πρώτες τους εργαστηριακές μετρήσεις (δυναμόμετρο, ζυγός ακριβείας, ογκομετρικοί σωλήνες, πιπέτες, μετροταινίες, παχύμετρο).

-«Μελέτη της μετουσίωσης πρωτεϊνών»: στα πλαίσια της διδασκαλίας μαθήματος Βιολογία Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας στο Εργαστήριο μας απομονώθηκε η πρωτεΐνη του αυγού αλβουμίνη και έπειτα μελετήθηκε το φαινόμενο της μετουσίωσης σε διάλυμα οξικού οξέος, κρύου και ζεστού νερού βρύσης και απιονισμένου νερού.

Οκτώβριος 2023

-«Απομόνωση γενετικού υλικού»: οι μαθητές του Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας Γ’ Λυκείου κατά τη διδασκαλία του κεφαλαίου «Το γενετικό υλικό» στο μάθημα της Βιολογιας απομόνωσαν γενετικό υλικό από 2 ευκαρυωτικούς φυτικούς οργανισμούς (μπανάνα και ντομάτα).

-«Παρασκευή Διαλυμάτων χλωριούχου νατρίου, γλυκόζης και οξικού οξέος»: στα πλαίσια της διδασκαλίας μαθήματος Χημεία Α΄ Λυκείου, οι μαθητές παρασκεύασαν διαλύματα με διαφορετικές περιεκτικότητες σε επί τις εκατό  βάρος κατά βάρος, όγκο κατά όγκο και  βάρος κατά όγκο.

-«Μελέτη μίτωσης σε ακρόριζα κρεμμυδιού»: οι μαθητές του Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας Γ’ Λυκείου στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας καλλιέργησαν για 10 ημέρες κρεμμύδια στο εργαστήριο, έκαναν χρώση των ακρόριζων με τη χρωστική Giemsa και παρατήρησαν σε φωτονικό μικροσκόπιο τα διάφορα στάδια της μίτωσης.

Νοέμβριος 2023

-«Μικροσκόπηση επιχρίσματος γενικής αίματος»: οι μαθητές της Α’ Λυκείου στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας εξοικειώθηκαν με τη χρήση του φωτονικού μικροσκοπίου και παρατήρησαν τη μορφολογία ερυθρών αιμοσφαιρίων, ουδετερόφιλων, μονοκύτταρων, λεμφοκυττάρων και αιμοπεταλίων.

-«Μελέτη της χημικής κινητικής του αναβράζοντος δισκίου παρακεταμόλης»: στα πλαίσια της διδασκαλίας μαθήματος Χημείας Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, οι μαθητές μας προσδιορίσαν την ταχύτητα των αντιδράσεων που λαμβάνουν χώρα κατά την διάλυση των αναβράζοντων δισκίων παρακεταμόλης και μελέτησαν την επίδραση της θερμοκρασίας του διαλύτη και της επιφάνειας των αντιδρώντων στην ταχύτητα της αντίδρασης. 

 

Φεβρουάριος 2024

-«Παρασκευή ρυθμιστικών διαλυμάτων» και «Τιτλοδότηση οξέος»: στα πλαίσια της διδασκαλίας μαθήματος Χημείας Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, οι μαθητές παρασκεύασαν ρυθμικά διαλύματα, μελέτησαν τις ρυθμιστικές ικανότητες αυτών και τιτλοδότησαν διάλυμα οξέος με τη χρήση πρότυπου διαλύματος βάσης και κατάλληλου πρωτολυτικού δείκτη.

-«Κατασκευή τρισδιάστατων μοντέλων οργανικών ενώσεων»: οι μαθητές της Β΄Λυκείου εργάστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν μοντέλα αλκανίων, αλκενίων, αλκυλίων , αλκοολών και καρβοξυλικών οξέων.

Μάρτιος-Απρίλιος 2024

Στα πλαίσια του μαθήματος Βιολογίας Β΄ Λυκείου θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο παλαιοανθρωποντολογίας.

Επίσης κατά την διδασκαλία του μαθήματος της Βιολογίας γίνεται η χρήση ηλεκτρονικών πλατφόρμων εικονικών πειραμάτων (αλυσιδωτή αντίδραση πολυμεράσης, ηλεκτροφόρηση πρωτεϊνών κ.α.) όπως αυτή του Πανεπιστημίου της Γιούτα (https://learn.genetics.utah.edu).